duminică, 6 noiembrie 2016

Somon en croute

Si pentru ca este duminica, m-am gandit sa va ofer si alte preparate in afara de deja traditionala salata :)))) ... mai am cateva salate sa va prezint, dar cu alta ocazie. Reteta pentru "Somon en croute" am luat-o din cartea lui Jamie Oliver - "Ministrul Hranei Sanatoase". Ceea ce-mi place la aceasta carte este ca autorul cere fiecaruia dintre cei care o cumpara, o primesc, o imprumuta si mai ales o folosesc sa invete cate o reteta si apoi sa o transmita mai departe. Azi va transmit aceasta reteta minunata, deloc greu de preparat, savuroasa, potrivita cu orice ocazie ... petrecere, pranz in familie sau pentru a doua zi la munca.

Termenul "en croute" descrie mancarea care este infasurata in aluat si coapta. Este bine sa cumparati o bucata de peste de marime uniforma, cel mai bine dinspre cap. Reteta se poate prepara si cu alt peste - pastrav, cod, salau - eu am folosit salau pentru ca personal nu-mi placea somonul ... dintr-un motiv sau altul n-am reusit sa gasesc metoda potrivita de a pregati acest peste astfel incat sa-mi placa si intotdeauna mi s-a parut mult prea gras.

Ingrediente (pentru 4 - 6 portii):

faina pentru presarat
400g de foitaj
800g file de peste (somon, cod, pastrav, salau), fara oase
ulei de masline
sare de mare, piper negru proaspat macinat
4 linguri de pasta de masline negre
1 legatura mica de busuioc proaspat
2 rosii coapte
150g branza mozzarella proaspata
1 ou

Se preincalzeste cuptorul la 200 grade. Se ia o tava si se tapeteaza cu faina. Se presara faina si pe blatul de lucru. Foaia de aluat se intinde pana ajunge la dimensiunea de aproximativ 30cm x 15cm apoi se transfera in tava. Pestele se stropeste cu ulei de masline si se condimenteaza cu sare si piper proaspat macinat, apoi se aseaza pe aluat cu pielea in jos. Peste peste se intinde cu o lingura intr-un strat subtire pasta de masline negre. Frunzele de busuioc se rup de pe tulpini, se spala si se pun deasupra. Rosiile se taie felii si se aseaza peste busuioc, pe mijlocul bucatii de peste, in sir indian. Branza mozzarella se rupe in bucati si se se imprastie peste rosii si busuioc, pe toata suprafata. Se presara cu sare si piper proaspat macinat, apoi se stropeste cu ulei de masline (desi in cazul in care ati optat pentru somon, acesta fiind deja un peste gras nu cred ca este cazul sa mai stropiti o data cu ulei de masline). Capetele foii de aluat se aduna si se apasa laolalta, astfel incat sa acopere pestele pe jumatate. Oul se sparge, se bate cu o furculita, apoi folosind o pensula se ung marginile foii de aluat.

Tava se baga in cuptorul incalzit in prealabil si se lasa aproximativ 35 min, pana este copt aluatul. Se scoate si se serveste fierbinte alaturi de legume fierte la abur (conopida si fasole verde, de exemplu) sau legume la cuptor sau o salata verde intotdeauna savuroasa si in tendinte :)

Pofta buna!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu