miercuri, 13 noiembrie 2013

Chec cu stafide si rahat

Cui nu-i place checul? De aceea azi va propun o reteta de chec diferita de cele anterioare, dar nu mai putin gustoasa. Din pacate - trebuie sa marturisesc asta - prima data cand l-am facut l-am cam ratat - doar asa putin, insa am in plan sa repet experienta - o sa va spun si la ce am gresit :) pentru ca acum stiu :).

Ingrediente (pentru 12 portii):

350g faina
1 plic praf de copt
6 oua
200g zahar
1 lingura zeama de lamaie
200g unt moale - la temperatura camerei
100ml smantana
2 linguri lapte
100g stafide
2 linguri rom
200g rahat de fructe
1 lingura coaja de lamaie rasa

Stafidele se curata, se spala cu apa calduta, se usuca si se stropesc cu rom. Rahatul se da prin faina si se taie cubulete. Se incinge cuptorul la 180 grade.

Albusurie se bat spuma cu un praf de sare, se adauga zaharul si zeama de lamaie si se bat in continuare. Se adauga galbenusurile, smantana, laptele, untul frecat spuma (untul trebuie sa fie la temperatura camerei - daca este rece nu se bate spuma - aici a fost greseala mea), faina amestecata cu praful de copt, stafidele, coaja de lamaie si rahatul de fructe taiat. Se amesteca totul usor - cu o lingura de lemn - de jos in sus si se pune in doua forme de chec tapetate cu hartie de copt sau cu unt si faina.

Se coc la foc potrivit, in cuptorul incins, 30 - 35 min. Se scot cele doua checuri din forme, se pun pe un platou si se lasa sa se raceasca acoperite cu un servet de bucatarie.



Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu