duminică, 27 martie 2011

Salata de fasole boabe

Mi-a spus una dintre prietenele mele cele mai bune (Andreea) sa postez retete pentru dieta. Reteta pe care v-o propun nu este o mare filozofie, nu este nemaivazuta, namaiintalnita, dar vreau sa atrag atentia asupra alimentului in sine, pe care multe persoane care isi doresc sa mai scape de cateva kilograme il elimina din alimentatie.

Este vorba, asa cum spune si titlul, despre fasolea uscata. Este un aliment foarte sanatos si chiar recomandat in alimentatia sanatoasa pentru ca:

  • contine o cantitate mae de proteine,
  • contine o cantitate mare de fibre - au rol in mentinerea unui tranzit intestinal normal,
  • este hranitoare si satioasa,
  • are un aport caloric redus,
  • prezinta un indice glicemic scazut.
Referitor la aportul caloric:
Fasolea boabe fiarta: Calorii - 132, Proteine - 8.9, Glucide - 23.7, Lipide - 0.5, Fibre - 8.7
Fasolea uscata: Calorii - 303, Proteine - 22.3, Glucide - 47.7, Lipide - 1.7, Fibre - 12

Mancaruri santoase, care pot si consumate si la dieta:
  • iahnia de fasole - gatita fara carne, afumatura, zahar
  • salata de fasole boabe 
Nu mentionez la aceasta sectiune si Fasolea batuta pentru ca prin zdrobire creste indicele glicemic al acestui aliment, deci nu este deloc indicata. 

Si acum reteta:

Ingrediente:
1 cana de fasole
1 ceapa potrivita
sare, piper
1 lingura ulei de masline 
otet 

Se fierbe fasolea, schimband apa de 3 ori. Se lasa sa se raceasca. Ceapa se taie solzisori (mie imi place sa frec ceapa cu putina sare, mai iese din iuteala). Se amesteca ceapa cu fasolea se pune sare si piper dupa gust, ulei de masline si otet indoit cu apa. 

Si ...


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Hello, aici prietena! Sa vezi tu ca exista si un soi de telepatie ... aseara am mancat si eu o astfel de salatica, nu din avant de slabire, ca momentan sunt la categoria "mancare, mancare, mancare" dar altceva de post nu aveam ; atat ca eu am pus si niste masline negre, ceapa a fost verde si bonus ridichi; iar la condimente, nu am uitat de cimbrul pe care as fi capabila sa-l pun si in prajituri. Ce zici, a fost buna? Acum imi dau seama ca daca picam si putin otet,era mai gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost foarte buna. Asocierea dintre fasole boabe si masline este una neutra, iar cu celelalte legume este o asociere corecta si in toata regula, deci, fara sa intentionezi ai mancat foarte sanatos. Nu am absolut nimic de obiectat. Pupici!

    RăspundețiȘtergere