duminică, 27 martie 2011

Spaghete cu sos dulce si Paste negre cu sos dulce

Acum o sa va propun varianta dulce a sosului de saptamana trecuta pentru ciuperci.

Ingrediente (pentru 2 portii):
170 g paste nefierte (eu am folosit spaghete italienesti din grau dur si apa)
300 g ciuperci
1 cutie de cubulete
60 g ananas
100 g porumb congelat
1 lingura ulei de masline
1 lingurita plina cu zahar
3 linguri vin
sare, piper


Intai de toate se pune apa pentru paste la fiert cu sare. Dupa ce fierb pastele se scurg si se clatesc cu apa rece. Puteti pastra o ceasca de apa in care au fiert pastele pentru sos. 

Acum, sosul: Se pune o tigaie la incins cu 1 lingura ulei de masline. Cand s-a incins uleiul, se pun ciupercile, se amesteca cateva minute pana incep sa se inmoaie. Se pune capacul si se lasa cateva minute. Cand incepe sa scada apa se adauga vinul indoit cu apa in care au fiert pastele (si puteti adauga si 1 - 2 linguri de la compotul de ananas). Se mai lasa sa fiarba pana scade cam la jumatate. Se adauga rosiile si porumbul, se lasa cateva minute sa fiarba impreuna, dupa care se pune si ananasul si se condimenteaza cu zahar, sare, piper. Se mai lasa aproximativ 2 - 3 minute sa se intrepatrunda aromele. (Poate va intrebati de ce pun zahar - zaharul taie din aciditatea rosiilor)

Sosul o sa arate asa: 


Daca pastele s-au racit, nu va speriati, in momentul in care adaugati sosul fierbine se vor incalzi. Si vor arata astfel:


Pofta buna!

O sa pun cateva poze si cu varianta mai putin conventionala - cea de paste negre cu sos dulce. Am primit de la verisoara mea Alexandra - si profit in primul rand sa-i Multumesc! pentru ca s-a gandit la mine si in al doilea rand, cum azi este Sfantul Alexandru, sa-i urez La Multi Ani! sa fie sanatoasa, fericita si sa-si implineasca toate dorintele alaturi de cei dragi! Bun, cum spuneam am primit o punguta de paste negre - pastele negre sunt paste ca toate celelalte - diferenta fiind culoarea care provine de la cerneala de sepie. Au acelasi gust si se prepara in acelasi mod cu pastele traditionale. In magazinele de la noi - cel putin in cele pe care le frecventez eu - nu am vazut paste negre - iar verisoara mea le-a cumparat din Sicilia (cel putin asa-mi amintesc ca mi-a spus - sper sa nu fac o confuzie :) )

Sosul l-am preparat ca mai sus. Merita sa incercati macar o data desi prima impresie o sa fie ca arata putin cam ... ciudat. Dar nu va speriati!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu