duminică, 20 martie 2011

Chiftelute speciale

Chiftelute
(reteta cipriota)

Ceea ce va propun azi nu sunt niste chiftelute comune, pe acelea banuiesc ca le stie toata lumea. Reteta aceasta am cules-o de la televizor de pe Travel&Living, de la o emisiune cu retete cipriote, grecesti. 

Ingrediente:
500 g carne de vita
500 g carne de porc
1 kg cartofi 
1/4 franzela uscata 
2 cepe 
patrunjel, menta
scortisoara, sare, piper
2 - 3 oua

Carnea se toaca. Cartofii se rad si se storc foarte bine. Franzela se faramiteaza. Ceapa se toaca marunt. Se amesteca carnea cu cartofii, franzela si ceapa. Se adauga patrunjelul si menta tocate fin. (La jumatate de cantitate am pus cam 1/2 punguta de menta proaspata - se gaseste in supermarket-uri). Se condimenteaza cu sare, piper si scortisoara din belsug. Se amesteca foarte bine si se adauga 2 sau 3 oua, astfel incat sa se lege compozitia. (Eu am facut jumatate din cantitate si am pus 2 oua). Deasupra se toarna un strat fin de ulei de masline, se acopera cu o folie de plastic si se lasa sa intre uleiul in carne aproximativ 30 min. 
Se mai amesteca o data si se formeaza apoi chiftelutele - rotunde (pentru petrecere) sau ovale (pentru picnic). Pentru a nu se lipi compozitia de mana se inmoaie mana in apa. Chiftelutele astfel formate se prajesc circa 10 min. in ulei incins. 
Eu le-am prajit in ulei de palmier. Punctul de fumegare al acestui ulei este mult mai ridicat (230 de grade) decat cel al uleiului de floarea soarelui, iar la temperaturi inalte nu devine toxic. 

Iata si ce a iesit:



Aceasta reteta am incercat-o de Craciun si le-am servit la aperitiv - pe post de aperitiv cald. Pe voi va sfatuiesc sa le serviti reci, sunt mult mai gustoase, aromele se intrepatrund mult mai bine. 

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu