miercuri, 18 septembrie 2013

Galusti cu prune

Este un preparat care imi place foarte mult, dar pe care il pregatesc doar o data pe an. Anul acesta am facut galusti cu prune cu ocazia zilei de Sfanta Maria Mica - pe 8 septembrie - cand imi aniversez si eu ziua de nume. Si pentru ca tot am facut, am dus si colegilor mei de la servici, iar doua dintre colege mi-au cerut reteta asa ca o scriu acum si pe blog pentru a fi gastita mai usor.

Trebuie insa sa va marturisesc ca de data asta nu mi-au iesit chiar asa cum ar fi trebuit pentru ca pesmetul a fost un pic cam prea prajit :) si nu tocmai din vina mea, dar in fine, nu caut acum sa arunc mortu' in ograda altcuiva. Cert este ca s-au mancat si unora le-au placut foarte mult :). Multumesc pe aceasta cale fanilor mei de la servici :).

Si acum sa purcedem la treaba.

Ingrediente (pentru aproximativ 20 - 25 buc):

5 catofi potriviti (aproximativ 500g)
1/2 lingura zahar
1/2 lingura ulei
faina cat cuprinde
150g pesmet
150g nuca macinata
5 - 6 linguri zahar
1 - 2 linguri ulei
20 - 25 prune brumarii nu foarte moi dar dulci

Se fierb cartofii in coaja. Dupa ce au fiert se lasa sa se racoreasca, se curata de coaja cat sunt inca calduti, se sfarama cu furculita sau daca vreti sa obtineti o pasta se dau prin masina de tocat. Se amesteca cu ulei, zahar si faina. Se framanta pana se obtine un aluat care nu se lipeste de maini, dar care nu este nici foarte tare, dar nici foarte moale (pentru 500 g cartofi ar trebui aproximativ 300g faina).

Prunele se spala, se curata de samburi si se lasa la scurs.

Intr-o cratita se pune uleiul si se adauga pesmetul si nuca macinata (daca nuca este prajita deja se adauga peste pesment dupa ce acesta a capatat o culoare aurie) si se prajesc impreuna pana capata o culoare maro deschis. Se adauga si zaharul si se mai lasa pe foc aproximativ 2 - 3 minute, amestecand incontinuu ca sa nu se lipeasca.

Aluatul de cartofi se ruleaza sub forma unui sul gros de aproximaiv 10cm si se taie in bucati de groase de 1,5 - 2cm. Fiecare bucata se intinde in palma, iar in mijloc se pune o pruna (eventual cu putin miez de nuca prajita in locul samburelui) si se formeaza galustile.

Galustile astfel formate se pun la fiert in apa clocotita cu sare. Se lasa pana cand se ridica la suprafata si au un aspect lucios translucid. Se scot cu o paleta si se tavalesc prin pesmet prajit. Se pot servi calde sau reci, si se pastreaza la frigider.





Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu