miercuri, 8 ianuarie 2014

Gulas picant

Asa, ca inainte de vacanta, va propun o noua reteta. Caci da, plec in vacanta. AMR: 2 zile :).

 Nu as caracteriza-o ca fiind spectaculoasa sau deosebita, este mai degraba o reteta clasica, referindu-ne acum la cele cu specific unguresc... si cand te gandesti ca eu am preparat-o de un 1 Decembrie - ar trebui sa-mi fie rusine, nu? Dar, asta e, atunci i-a venit randul :)

Ingrediente (pentru 4 portii): 

800g carne de manzat (pulpa)
2 - 3 cepe (poate mai putin - eu am pus 1 ceapa mai mare)
3 - 4 catei de usturoi
3 - 4 linguri ulei
150ml vin alb
3 linguri pasta de tomate
2 ardei grasi rosii
1 ardei gras galben
1 ardei gras verde
50g bacon (optional - eu nu am pus deloc)
2 - 3 rosii
100g smantana
sare, piper, boia de ardei iute
ardei iute
patrunjel verde

Se spala carnea, se taie bucati subtiri si se pune intr-o cratita cu fundul mai gros. Se adauga ceapa si usturoiul tocate marunt si se calesc in ulei. Se condimenteaza cu sare si putin piper si se sting cu vin indoit cu apa, adaugat treptat. Se fierbe inabusit 30-40min pana cand se patrunde carnea, amestecand din cand in cand. Daca scade prea mult sosul din cratita se mai adauga apa.

Intre timp, se pregatesc si celelalte ingrediente. Baconul se taie fasii, ardeii grasi se taie felii, iar rosiile se curata de coaja si se taie cubulete. Se adauga mai intai baconul si dupa 15 min., pasta de rosii diluata in jumatate de pahar de apa, ardeii grasi, rosiile si ardeiul iute fin tocat. Se fierbe in continuare si se mai adauga putina apa daca sosul a scazut prea mult.

Se potriveste la gust cu sare, piper si boia de ardei si se mai lasa pe foc, doar pana cand sosul devine consistent. Se aromeaza cu patrunjel verde si se serveste fierbinte, iar cine doreste mai poate adauga si cate o lingura de smantana.

Se serveste cu paine cu cartof (excelenta de altfel) sau mai dietetic cu salata de sezon.


 Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu