duminică, 22 mai 2011

Peste cu usturoi si lamaie

Este o reteta pe care am incercat-o chiar azi la pranz. A iesit un peste excelent, usor, gustos, savuros. Este ideal pentru o masa de duminica in familie.

Ingrediente (pentru 4 portii):

600 - 700g peste (pastrav, biban de mare, dorada) - eu am folosit pastrav azi
2 lamai
sare, piper
3-4 catei de usturoi
100ml ulei
piper boabe
50g unt
vin alb sec
marar si patrunjel verde

Pestele se curata de solzi, de branhii si intestine. Se spala cu apa rece si se usuca. Se stropeste cu zeama de la 1 lamaie mare si se condimenteaza cu sare, piper si usturoi pisat. Se pune intr-un vas, apoi se toarna uleiul (eu la 2 pesti de aproximativ 400 - 500 g am pus 3,5 linguri de ulei de floarea soarelui), se adauga sare si boabe de piper. Se acopera vasul si se lasa la marinat pana a doua zi. Se mai intoarce din cand in cand.

Se incinge cuptorul. Se scurg pestii de sosul marinat si se pun intr-o tava unsa cu unt. Se dau la cuptor 30 - 40 min. la foc potrivit (eu i-am las cam 20 de min la 180 de grade, dupa care l-am stropit cu vin alb sec indoit cu apa - cam 4 linguri, l-am dat iar la cuptor, iar dupa alte 10 minute am dat cuptorul la 200 de grade).


Se presara marar si patrunjel verde si se serveste cu lamaie.
Puteti servi pestele alaturi de o salata verde cu ceapa, usturoi, ridichi, marar si patrunjel verde asezonata cu ulei de masline si zeama de lamaie.


Este un pranz excelent, usor, ideal pentru o zi de duminica in familie dar si pentru o zi de sarbatoare.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu